пʼятниця, 21 квітня 2017 р.

Районний семінар заступників директорів з НВР

Люби свою школу, 
бережи її честь, 
поважай її традиції.

     Під таким девізом розпочав роботу семінар-практикум заступників директорів з НВР в Берегометській ЗОШ І-ІІІ ст. №2 20 квітня 2017 року. Досвідом методичної роботи ділилась заступник директора з НВР школи Лупу Людмила Михайлівна. Вона побажала всім успіху та вказала на те, що символом семінару буде квітка - орхідея, яка є символом успіху. Людмила Михайлівна акцентувала увагу присутніх на тому, що навчальний процес - це ритм, і завуч має працювати як годинник - хвилину, годину, місяць, семестр...
     Семінар відкрив завідуючий методичним кабінетом Ковдриш Володимир Федорович та керівник районного МО заступників директорів з НВР Гавриш Марія Василівна. Вони ознайомили присутніх із планом роботи семінару.
     Директор Берегометської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Чепига Світлана Василівна презентувала візитку школи, в якій розповіла історію закладу, повідомила про кількісний та якісний склад педколективу, методичну проблему школи, здобутки учительського та учнівського колективів, побажала всім плідної праці та успіху.
     Термін "семінар-практикум" відповідав назві, оскільки заступники директорів мали можливість побачити ті напрацювання, якими ділилась Лупу Людмила Михайлівна. Збірник матеріалів "Методичний помічник", в якому зібрані ті методичні матеріали, що потрібні для роботи, стане у пригоді заступникам директорів та поповнить їх методичну базу.
     Цікавим напрямком методичної роботи є ППД. Було презентовано вивчення та узагальнення досвіду учителя українознавства Меленко Олесі Миколаївни. Тема досвіду "Дослідження родинних та етнонаціональних цінностей на уроках українознавства". Олеся Миколаївна представила презентацію уроку-салону.
     Змістовним та незвичним було засідання методичної ради школи, яке було проведено у формі ділової гри "Суд над сучасним уроком". У цьому засіданні брали участь члени МР Берегометської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 та заступники директорів інших шкіл у ролі свідків: Берник Василина Василівна - Берегометська ЗОШ І-ІІІ ст. №4, Передейко Лариса Федорівна - НВК "Берегометська гімназія", Осовська Ярослава Семенівна - Лукавецька ЗОШ І-ІІІ ст., Тарнавська Людмила Юріївна - Мигівський НВК. Такі засідання дають свій результат: розвиток творчості, впровадження інтерактивних технологій в методичну роботу.
     Наступний етап семінару - відвідування фрагментів уроків, самоаналіз та аналіз уроків відповідно до поставленої мети контролю. 
Було запропоновано фрагмент уроків: 

  • математика, 5 клас (метод проектів), вчитель Міняйло Галина Василівна. Мета контролю: вивчити, які форми навчання використовує вчитель для творчої діяльності учнів;
  • українська мова, 11 клас, вчитель Клапій Степанія Іванівна. Мета контролю: оцінити, як формуються загальнонавчальні вміння та навички учнів для складання ЗНО;
  • літературне читання, 3 клас, вчитель Осовська Майя Миколаївна. Мета контролю: вивчити ефективність використання інноваційних форм та методів навчання.
     Після відвіданих уроків вчителі здійснили самоаналіз уроків. Заступники директорів давали аналіз уроків відповідно до поставленої мети відвідування. Людмила Михайлівна презентувала алгоритми самоконтролю та аналізу уроків. Гавриш Марія Василівна акцентувала увагу присутніх на важливості самоаналізу уроку для вчителя та що дає самоаналіз для керівника, який відвідує урок. Аналізуючи урок української мови в 11 класі (вчитель Клапій С. І.), Марія Василівна вказала на систему форм та методів, які були використані для формування загальнонавчальних умінь та навичок учнів для складання ЗНО.
     Токар Валентина Миколаївна, заступник директора з НВР Коритнянської ЗОШ, аналізуючи урок у 3 класі (вчитель Осовська М. М.), вказала на те, що розвиток свідомого читання учнів початкової школи є важливим містком до успіху в основній школі, ефективне використання інноваційних форм та методів навчання дає можливість зацікавити дітей у читанні.
     Ковдриш Володимир Федорович після відвіданого уроку математики в 5 класі (вчитель Міняйло Г. В.) був приємно вражений тим, як учні 5 класу вміють створювати проекти, що дає можливість розвивати їх творчу діяльність.
     Педагогічна рада є основним колегіальним органом управління навчально-виховного процесом закладу. Тому творчий підхід до проведення педради є однією ланкою в системі роботи школи. Людмила Михайлівна презентувала присутнім форми проведених педрад за минулі роки, а директор школи Світлана Василівна  акцентувала увагу на ролі заступника директора в роботі педрад та їх підготовці. Потім учасники семінару працювали в групах, створювали презентацію "Сучасний урок - витвір учительської майстерності". Усі учасники семінару, працюючи за комп'ютерами, підтверджували свою методичну та професійну компетентність. 
     Насамкінець психолог школи Атрощенко Олександра Юріївна проінформувала учасників про психологічні аспекти уроку, активізацію процесів мислення та мотивацію навчальної діяльності учнів. Олександра Юріївна звернула увагу на схему роботи вчителя для підвищення мотивації на уроці.
     Приємним сюрпризом були подарунки - орхідеї, виготовлені гуртківцями разом з наставниками: вчителем образотворчого мистецтва Перепелицею О.Г. та керівником гуртка «Рукоділля» Балинською А.Т.

     Методичне об'єднання досягло мети, було успішним, неординарним та творчим. Весь педагогічний та учнівський колективи школи працювали єдиною командою задля успіху.
























1 коментар:

  1. Ще одна мить шкільного життя пройшла. Успіху досягнуто завдяки наполегливій праці, завдяки вчителям-колегам та учням! дякую всім за підтримку та розуміння!

    ВідповістиВидалити