четвер, 29 травня 2025 р.

Проєкт з математики «Статистика та її методи в нашому житті»


 28 травня у 9 класі нашого ліцею відбулося відкрите заняття із презентації навчального проєкту з математики «Статистика та її методи в нашому житті».

    Що ж таке навчальний проєкт? Це сукупність завдань, проблем, які потрібно вирішити учням у взаємодії з учителем та один з одним, і, нарешті, аналіз результату.

   

Мета проєктного навчання:

✅Сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проєкту.

✅Надихати на розвиток комунікативності та уміння співпрацювати.

✅Забезпечити розвиток критичного мислення дитини, уміння шукати шляхи вирішення проблеми.

✅Розвивати в учнів дослідницькі уміння, спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати аналітичне мислення.

    Отже, ціль проєкту – це творчість у першу чергу учнів, які працюють над ним, розвиток їх самостійності. А педагог тут - координатор.

    Саме така мета та цілі були поставлені перед учнями 9 класу вчителем математики Людмилою Михайлівною Лупу, щодо навчального проєкту з алгебри на тему «Статистика та її методи в нашому житті».

    Учні об’єдналися в групи, які працювали в різних локаціях, щоб застосувати статистичні методи для аналізу процесів установ селища Берегомет. Такими локаціями були: ЦНАП Берегометської селищної ради, «Національний природний парк «Вижницький»», «Берегометський центр первинної медико-санітарної допомоги», Берегометське надлісництво, філія «Подільський лісовий офіс», ДП «Ліси України».

      Група « Історики» відшукали цікаві історичні факти про статистику.

         У ЦНАПі учнів групи «Місцеве самоврядування»  цікавила така інформація:

🔰статистичні дані про народжуваність та  смертність населення;

🔰статистичні дані про кількість укладених та розірваних шлюбів.

На основі опрацьованих даних учні зробили гістограму📊 та кругову діаграму.

       Відвідавши парк ”Вижницький”, учні групи «Екологи» зробили досить логічний висновок: еколого-освітні заходи допомагають зрозуміти важливість збереження природи та надихають на екологічно відповідальні дії, а свої висновки відобразили у вигляді діаграм👩‍💼.

   Опрацювавши зведену відомість лісокультурних робіт Берегометського надлісництва, учні групи «Юні лісівники» дізналися про створення, доповнення лісових культур та сприяння природному поновленню. На основі даних була дітьми була створена стовпчасту діаграму📊.

     Група «Медики», відвідавши Комунальне некомерційне підприємство «Берегометський центр первинної медико-санітарної допомоги», проаналізували дані про кількість захворювань жителів ТГ на ГРВІ та хронічний вірусний гепатит С. На основі отриманих даних зробили аналіз про кількість хворих і тих, хто одужав.

  Цікавим дослідженням групи «Медиків» було опитування щодо паління учнями ліцею. Учні опрацювали отримані дані за допомогою електронної таблиці та проаналізували результати, представивши їх у формі діаграм🧑‍💼.

   Опрацьовані дані показали, що відсоток паління учнями ліцею низький, що приємно вражає.

  Група учнів «Чергові» проаналізували кількість спізнень на уроки та визначили моду, медіану та середнє значення вибірки.

   І на останок учасники групи «Менеджери освіти» дізналися у директора ліцею Світлани Василівни та заступника з НВР Людмили Михайлівни про документацію закладу освіти, яка відображається у вигляді статистичних даних. Адже статистика як наука дає можливість оцінити різноманітну інформацію щодо рівня освітньої діяльності навчального закладу.

   Завершився навчальний проєкт рефлексією за допомогою вправи «Мікрофон»🎤. Учні ділилися своїми враженнями від проєкту, новими ідеями та своїми пропозиціями.

     Дев’ятикласники отримали цікавий та потрібний досвід, опанувавши  елементи теми «Статистика», який у майбутньому зможуть використати у житті👍.

Немає коментарів:

Дописати коментар